Kenshi Kaizo - Kenshi мод

Автор: Seth
Kenshi Kaizo - Kenshi мод
Kenshi Kaizo - Kenshi мод (изображение 2)
Kenshi Kaizo - Kenshi мод (изображение 3)
Kenshi Kaizo - Kenshi мод (изображение 4)
Kenshi Kaizo - Kenshi мод (изображение 5)
Kenshi Kaizo - Kenshi мод (изображение 6)
Kenshi Kaizo - Kenshi мод (изображение 7)
Kenshi Kaizo - Kenshi мод (изображение 8)
Kenshi Kaizo - Kenshi мод (изображение 9)
Kenshi Kaizo - Kenshi мод (изображение 10)
Kenshi Kaizo - Kenshi мод (изображение 11)
Kenshi Kaizo - Kenshi мод (изображение 12)
Kenshi Kaizo - Kenshi мод (изображение 13)
Kenshi Kaizo - Kenshi мод (изображение 14)
Kenshi Kaizo - Kenshi мод (изображение 15)
Kenshi Kaizo - Kenshi мод (изображение 16)
Kenshi Kaizo - Kenshi мод (изображение 17)

Описание мода «Кенши Кайзо» на русском языке (автоматический перевод)

Kaizo (改造, переделывать/реорганизовывать) — это мод перестройки, призванный сделать игру более интересной для повторных прохождений. Мод добавляет большое количество контента и делает мир более динамичным, пытаясь при этом оставаться дружелюбным во всех аспектах.

Импорт требуется для старых сохранений.

Список новых государств мира.

ИИ и Диалоги

  • Десятки новых интерактивных диалоговых линий (например, проактивно отдавать деньги голодающим, участвовать в дипломатии или начинать бои с бандитами).
  • Множество настроек для AI-пакетов NPC для более реалистичного поведения:
    • NPC не будут пытаться излечиться, когда напарники под атакой.
    • Бандиты могут похищать людей, которые получают KOd в своих городах, вместо того, чтобы игнорировать их.
    • Охранники ворот спасают сбитых союзников, а не игнорируют их.
    • Охотники за каннибалами нападают на проходящих людоедов вместо того, чтобы игнорировать их.
  • Изменения в диалоге, сделанные для исправления ошибок и более реалистичного поведения:
    • NPC не будут кричать о злоумышленниках, которые уже заключены в тюрьму.
    • Голодные бандиты все чаще требуют еды перед атакой.
    • Инквизиторы не позволят вам просто уйти от них, неся Императора Тенгу.
    • Бандиты, как правило, менее подвержены нападениям, когда их численно превосходят или получают ранения.
    • Больше неигровых персонажей будут реагировать на неудачные попытки убийства.
    • Шекские бандиты помнят вас с прошлого раза, когда они дрались.
    • Некоторые скелеты более осторожны, когда говорят определенные вещи.
    • Больше диалогов, которые отражают личность говорящего.
  • Больше сценариев вербовки для одиноких, не враждебных NPC в плохой ситуации (например, одиноких голодных или сбежавших рабов).
  • NPC (особенно бандиты) с большей частотой грабят противников без сознания.
    Бездомные/голодающие персонажи могут есть пищу с земли или красть еду у спящих (это может считаться преступлением и вызовет ответ, если их поймают).
  • Некоторые настройки, чтобы предотвратить суицидальное поведение/избежать очень нежелательных ситуаций (например, Burn теперь останется внутри до встречи с игроком).
  • Аддитивные изменения слов и новые токены для большего разнообразия в диалоге.
  • Неразрушающие правки в ванильном диалоге с незначительными опечатками и исправлениями ошибок.
  • Удалена проверка DC_IS_PLAYER из некоторых строк диалога, что позволяет больше взаимодействий с NPC.

Лагеря, жители и бездомные

  • Списки порождения более разнообразны.
  • Скорости появления изменены для многих зон.
  • Зоны менее «выровнены», и в более слабых областях иногда появляются более сильные враги (например, в Приграничной зоне могут появляться отряды Костей и Избранные отряды Краля).
  • Новые виды лагерей для различных фракций, некоторые из них зависят от государств мира, которые будут появляться.
  • Бездомные бандиты менее часты, бандитская деятельность больше привязана к лагерям.
  • Крупные фракции порождают военные лагеря, когда лидеры начинают падать (пока только HN и Flotsam реализованы).
  • Больше бродящих отрядов, которые останавливаются и тусуются в барах.
  • Больше резидентских отрядов, предназначенных для регенерации (убейте город, чтобы остановить отряды от регенерации).
  • Больше зданий продаются там, где это может иметь смысл (например, руины в невоенных городах).
  • Другие здания могут быть приобретены, как только будут выполнены определенные условия в мире (например, Башня Берна, если Берн убит).
  • Списки продавцов предметов добавлены в некоторые городские отряды, чтобы мир казался более живым (например, сквоттеры хранят коллекции мусора).

Персонажи

  • Многие новые родовые NPC оживляют мир.
  • Больше персонажей имеют случайно сгенерированные имена (не лидерские бандиты, охранники и другие «безликие» типы, как правило, не имеют имен).
  • Еще тематические пустышки и новые для некоторых фракций, которым их не хватает:
    • Технические Охотники, Машинисты: Акула.
    • Гильдия наемников, Похитители: Черная царапина.
    • Скелеты, Каннибал Охотники, Deadcat: конец света.
    • Болота, Чернокожие, Седые, Каменные Крысы: Лагуна.
    • Двойные клинки, Кочевники, Охотники: Скорбь.
  • Небольшая (<1%) вероятность того, что военные персонажи за пределами HN появятся со скелетными конечностями.
  • Некоторые персонажи имеют более случайное распределение навыков.

Повторная балансировка

  • Общая сложность увеличилась.
  • Скорректированное значение фракции для разных NPC для более осмысленных реакций (например, у Голодных Бандитов меньше значение, у некоторых Лидеров Банды Болотников больше).
  • Армии Святой Нации более конкурентоспособны, с немного лучшим снаряжением и новым классом оружия.
  • Общие новобранцы немного чаще встречаются, а некоторые отряды восстанавливаются.
  • Обычные фонари чаще встречаются в торговых магазинах.
  • Запрещенные зоны менее ограничены (например, Band of Bones войдет в пограничную зону).
  • Больше вариаций оружия для NPC (меньше для солдат, которые должны использовать выпущенное снаряжение).
  • Большая вариация одежды/доспехов для неигровых персонажей, которые не носят форму (например, голодные бандиты и рабыни не имеют одинаковую одежду).
  • Больше защитного снаряжения для бандитов, работающих в суровых условиях (например, дыхательные маски для облачных ниндзя).
  • Большой диапазон размеров отрядов при сохранении среднего количества символов в отряде (очень большие спавны не меняются из-за проблем с производительностью).
  • Наемники предлагают более длительные контракты, до 1 недели для телохранителей и до 30 дней для аванпоста (в диалоге охраны теперь четко указывается *ближайший* форпост).
  • Наем наемников для очень длинных контрактов немного увеличит отношения с ними.
  • Основные фракции проводят более сильные кампании на поздних стадиях.
  • Отряды дальнего боя добавлены в большинство армий основных фракций.
  • Изменено качество оборудования (важные/опытные персонажи с меньшей вероятностью имеют некачественное снаряжение).

Государства мира

  • Десятки новых государств мира, полный список приведен ниже.
  • Изменены некоторые существующие состояния мира, чтобы игнорировать вовлечение игрока (например, переопределение акулы).
  • Некоторые поселения более устойчивы к изменениям в мировом состоянии с новыми местными лидерами (например, Возрождение, Кулак Окрана).

Зональные изменения

  • Рука Окрана: добавлены бездомные спавны; Охотники за технологиями, беглецы и рабыни, некоторые звериные, возможно, патрули флота / священной нации (зависит от состояния мира).
  • Возрождение: коэффициент 0.1x Добавлены бездомные: Козы, редкий шанс сломанного скелета.
  • Хэн, Великая пустыня: уменьшено количество бездомных скиммерных отрядов.

Изменения, характерные для фракций

  • Многие из них, см. ссылку для подробного списка.

Примечания по совместимости

  • Kaizo — это большой мод, и его следует размещать в порядке загрузки, чтобы избежать конфликтов. См. Обсуждение совместимости для более подробной информации.
  • При сочетании с другими модами, которые вносят радикальные изменения в пакеты AI и состояния мира, может возникнуть неожиданное поведение.
  • Если есть мод, с которым вы хотите поработать с Kaizo, пожалуйста, прокомментируйте его. Патч может быть выполнимым.

Спасибо и кредиты

  • Спасибо Boron, Nanogiraffe, oi__io, Shidan, I.C.E., Thoros и Cataphractoi за руководства, которые помогли запустить этот проект с нуля и выпустить.
  • Кроме того, спасибо HaTsUnE_NeKo за постоянные ответы на вопросы других людей, которые мне приходилось искать, и сообществу Super Mario Kaizo за то, что вдохновили имя этого мода.
  • И спасибо Lo-Fi за создание и выпуск отличной игры.

Смотрите также

  • Reactive World от Shidan — я играл этот мод до и во время разработки Kaizo и, несомненно, был под его влиянием. Настоятельно рекомендуется, но совместимость будет трудно сделать.

Пожалуйста, оставляйте отзывы и сообщайте о любых ошибках, с которыми вы можете столкнуться.

Description of the mod in English

Kaizo (改造, remodel/reorganize) is an overhaul mod intended to make the game more interesting for repeat playthroughs. The mod adds a large amount of content and makes the world more dynamic while attempting to remain lore-friendly in all aspects.

Import is required for old saves.

List of new World States.

AI And Dialogue

  • Dozens of new interactive dialogue lines (e.g. Proactively give money to starvers, engage in diplomacy or start fights with bandits).
  • Many tweaks to NPC AI packages for more lifelike behavior:
    •  NPCs won’t try to heal when squad mates are under attack.
    • Bandits can kidnap people who get KOd in their towns instead of ignoring them.
    • Gate guards rescue downed allies instead of ignoring them.
    • Cannibal Hunters attack passing cannibals instead of ignoring them.
  • Dialogue tweaks made for bug fixes and more lifelike behavior:
    • NPCs won’t yell about intruders who are already imprisoned.
    • Hungry Bandits more often demand food before attacking.
    • Inquisitors won’t let you just walk away from them carrying Emperor Tengu.
    • Bandits are generally less likely to attack when outnumbered or injured.
    • More NPCs will actually react to failed assassination attempts.
    • Shek bandits remember you from the last time they picked a fight.
    • Certain skeletons are more careful about saying certain things.
    • More lines of dialogue that reflect speaker’s personality.
  • More recruitment scenarios for solitary, non-hostile NPCs in a bad situation (e.g. solitary starvers or escaped slaves).
  • NPCs (particularly bandits) loot unconscious foes with greater frequency.
  • Homeless/starving characters may eat food from the ground or steal food from sleepers (this can count as a crime and will provoke a response if they’re caught).
  • Some tweaks to prevent suicidal behavior / avoid very undesirable situations (e.g. Burn will now stay inside before meeting the player).
  • Additive word swap edits and new tokens for more variation in dialogue.
  • Non-destructive edits to vanilla dialogue providing minor typo and bug fixes.
  • Removed DC_IS_PLAYER check from some dialogue lines, allowing more NPC interactions.

Camps, Residents, And Homeless Spawns

  • Spawn lists are more diverse.
  • Spawn rates tweaked for many zones.
  • Zones are less «leveled» and stronger enemies occasionally spawn in weaker areas (e.g. Band of Bones and Kral’s Chosen squads may appear in the Border Zone).
  • New kinds of camps for various factions, some depend on world states to spawn.
  • Homeless bandits less frequent, bandit activity more tied to camps.
  • Major factions spawn War Camps when leaders start to fall (only HN and Flotsam are implemented as yet).
  • More roaming squads that stop and hang out in bars.
  • More resident squads set to regenerate (kill off a town to stop squads from regenerating).
  • More buildings are for sale, where it would seem to make sense (e.g. ruins in non-military towns).
  • Other buildings can be purchased once certain world state conditions are met (e.g. Burn’s Tower if Burn is killed).
  • Item vendor lists added to some town resident squads to make the world seem more lived in (e.g. squatters keep collections of scavenged stuff).

Characters

  • Many new generic NPCs bring the world to life.
  • More characters have randomly-generated names (non-leader bandits, guards and other «faceless» types still tend not to have names).
  • More thematic pacifiers and new ones for some factions lacking them:
    • Tech Hunters, Machinists: Shark.
    • Mercenary Guild, Reavers: Black Scratch.
    • Skeletons, Cannibal Hunters, Deadcat: World’s End.
    • Swampers, Blackshifters, Grayflayers, Stone Rats: Flats Lagoon.
    • Twinblades, Nomads, Manhunters: Mourn.
  • Small (<1%) chance for military characters outside the HN to spawn with skeletal limb(s).
  • Some characters have more random skill distributions.

Rebalances

  • Overall difficulty increased.
  • Adjusted faction importance for assorted NPCs for more sensible reactions (e.g. Hungry Bandits have less importance, certain Swamper Gang Leaders have more).
  • Holy Nation armies more competitive, with slightly better gear and new weapon grade.
  • Generic recruits slightly more common, and some squads regenerate.
  • Ordinary Lanterns more commonly found in trade shops.
  • No-go zones are less restrictive (e.g. Band of Bones will enter the Border Zone).
  • More weapon variation for NPCs (less so for soldiers who should use issued equipment).
  • Greater clothing/armor variation for NPCs that don’t wear a uniform (e.g. Hungry Bandits and Slave Hunters don’t all have identical outfits).
  • More protective gear for bandits operating in harsh environments (e.g. breathing masks for Cloud Ninjas).
  • Greater range of squad sizes while preserving average number of characters per squad (extremely large spawns are not changed due to performance concerns).
  • Mercenaries offer longer contracts, up to 1 week for bodyguards and 30 days for outpost duty (Guard job dialogue now explicitly states *nearest* outpost).
  • Hiring mercenaries for very long contracts will slightly increase relations with them.
  • Main factions conduct stronger late-stage campaigns.
  • Ranged units added to most major faction armies.
  • Rescaled equipment quality (important/skilled characters less likely to have shoddy gear).

World States

  • Dozens of new world states, complete list is found below.
  • Changed some existing world states to disregard player involvement (e.g. Shark overrides).
  • Some settlements more resistant to world state changes with new local leaders (e.g. Rebirth, Okran’s Fist).

Zone-Specific Changes

  • Arm of Okran: Added homeless spawns; Tech hunters, escapees and slave hunters, some starvers, possibly flotsam/holy nation patrols (depends on world state).
  • Rebirth: 0.1x rate Homeless spawns added: Goats, rare chance of broken skeleton.
  • Heng, Great Desert: Reduced number of homeless Skimmer squads.

Faction-Specific Changes

  • Many of these, see link for detailed list.

Compatibility Notes

  • Kaizo is a large mod and should be placed low in the load order to avoid conflicts. See the Compatibility Discussion for more detail.
  • There may be some unexpected behavior if combined with other mods that make sweeping changes to AI packages and world states.
  • If there’s a mod you want to get working with Kaizo, then please comment about it. A patch might be feasible.

Thanks And Credits

  • Thanks to Boron, Nanogiraffe, oi__io, Shidan, I.C.E., Thoros and Cataphractoi for the guides that helped get this project off the ground and released.
  • Further thanks to HaTsUnE_NeKo for constantly answering others’ questions that I had to search, and to the Super Mario Kaizo community for inspiring this mod’s name.
  • And thanks to Lo-Fi for creating and releasing a most excellent game.

See Also

  • Reactive World by Shidan — I played this mod before and during Kaizo’s development and was undoubtedly influenced by it. Strongly recommended, but compatibility will be difficult to do.

Please leave any feedback you have and report any bugs you may encounter.

Change Notes

17.01.2020:

  • Edited homeless spawn lists for The Hook, Bonefields, Flats Lagoon.
  • New squad ‘Empire army supply caravan’ added to homeless spawn lists for Bast, Great Desert, Heng.
  • Added Clownsteaders faction, squads and characters:
    • Takes over Clownsteady from vanilla Empire Peasants override if Tengu dies (condition subject to change).
    • Will eventually take over other areas in the Hook (unfinished, leader character needed).
  • Added Black Dog Bandits (appear if Black Dog Boss is killed).
  • Added food and gear to item vendor lists for Black Dog HQ, Thieves Guild.
  • Adjusted item spawn rates for Trade Ninja Caravan vendor.
  • Overhauled police bots, Plastic Surgeon.
  • DOCTOR_NAME word swap added, used for various characters:
    • Used in some instances as placeholder for future name lists.
  • Mourn bar and squatters set to regenerate.
  • Fixed missing building assignment in Dust Lord override for Ruined Holy Outpost.
  • Revised, added dialogue for Chakkari, Dust Bandit, Dust Reaper, ‘Player CIVILIAN’ packages:
    • Some Dust Reaper captives may be recruited as player prisoner (Most will just want to leave).
    • Most Dust Reapers no longer placated by money.
    • Expanded options, fixed personality conditionals in ‘Bandit hold up’ dialogue.
  • Added night shift to ’empire police station’ AI package
  • ‘police chief bounty’ dialogue edits:
    • Added some faction checks and removed others for player giving prisoner to UC style police.
    • Fixed misplaced shortcuts in gurgler-related lines.
  • Prevents police from attacking slaves who follow their master out of prison.
  • Increased cooldown of Slaver guards yelling about bandits committing assault.

12.01.2020:

  • Buildings owned by Mourn squatters now for sale.
  • Several overlooked Tech Hunter shops now set to regenerate.
  • Edited dialogue: mercenary shop.
    • Block when NPC is in combat, imprisoned or enslaved.
    • Band of Blades dialogue conditions revised, expanded text.
    • Say «this outpost» rather than «closest outpost» if already in a player town.
  • Added vendor loot to «swamp ninja base» squad.
  • New AI for «swamp ninja base» squad (takes prisoners, loots bodies, no longer ignores enemies).
  • Edited «building resident, workers2 and guards1» AI package to make Squad2 more reactive to attacks.
  • Improved behavior of released prisoners (Npc OUTLAW Escapes 4 dialogue package).
    • In «Outlaw released by captor» dialogue: Expanded text, fixed DC_IM_UNARMED checks to match actual dialogue lines.
    • Makes certain NPC prisoners less suicidal when getting released from player prisons.
  • Expanded ‘Swamper interrupted by stranger SWAMPER’ dialogue, new conditions + variation.
    • Prevented Swampers from shouting about cannibals when interrupted by combat with non-cannibals.
    • ‘Target race’ condition was not always working here, possibly due to other mods changing Cannibal race groups.
  • Stone Rat weapon chances rebalanced.
  • Expanded ‘Swamper Gang Member’ package EV_I_SEE_ENEMY_PLAYER dialogue, new conditions + variation.
    • Hostile Swamper Gangs less likely to attack when outnumbered if leader is not Brave/Honorable/Crazy.
    • Fixed vanilla typo «/CUTTHOSLIPS/».
  • Expanded INSULT word swap.
  • Standard First Aid added to Ninja Guard inventory.
  • Increased max money for Trade Ninja Jonin.
  • New vendor list added for Trade Ninja caravan (now carries rations like they say).
  • Expanded bandit camp loot vendor list (not too much, just make it worthwhile to look).
  • Increased number of scattered loot items for various bandit camps.
  • Custom stats added for Gorillo Bandits.
  • Increased Lord Drek bounty, faction importance
  • Adjusted personality values of Dust Bandit splinter factions, characters.
  • Basic shopping lists and wages for Blue Eyes, Stone Rats, Grayflayers, Flotsam Ninjas, and Ninja Guards.
  • Rebalanced Dust Reaper (reduced equipment grade, combat skills).
  • Reduced chance of Black Dragon Jonin spawning with polearms.
  • Cleaned dirty reference from Dyed Rag Shirt.
  • Adjusted Blue Eyes money fields, added physical money item.
  • Marrow Lord campaign has ‘gnawed bone big raid’ loss trigger rather than territorial.
  • Cannibal Hunter ally reinforcements added for Cannibal «big raid» campaigns.
  • Dust Lord overrides added for Ruined Holy Outpost.
  • Dust Reapers have new squads, AI packages.
  • New AI package for Reaper HQ, added missing Slave AI Goals.
  • Wanted poster added for Chakkari.
  • Recruitment dialogue for Chakkari (when player prisoner), stats adjusted accordingly.

07.01.2020:

  • Players can ask Hound allies in Hideouts for Bodyguard contract (24 hours).
  • Players can ask Hound allies in Hideouts for outpost defense if base is close enough (72 hours).
  • Fixed missing Assault phase trigger in Hounds Slave Raid defense.
  • Adjusted Dust Raider raid behavior (set food looting to non-urgent).
  • Replaced Dust Bandit spliter faction dialogue packages to unblock campaign announcements.
  • Fixed Dust Bandits appearing in splinter faction squads.
  • Fixed missing goodbye option in mercenary shop dialogue.
  • Adjusted Dust Prince weapon chances, no longer spawns unarmed.
  • Changed Dust Lord faction uniform color.
  • Replaced missing White Eyebrow Tower overrides.

Steam ID: 1880985984.

Скачать Kenshi мод "Kenshi Kaizo"

По прямой ссылке вы скачаете последнюю версию Kenshi мода "Kenshi Kaizo", который был загружен непосредственно из Steam. Последнее изменение мода было произведено разработчиком в мастерской Steam: 17.01.20. На сайте «ModsK» мод был опубликован/обновлен: 18.01.20 (в этот же день было произведено обновление Steam данных на этой странице).

Комментарии (1)

Оставить комментарий

Ваш email не будет опубликован. Обязательные поля помечены символом *.
Зарегистрируйтесь, чтобы при следующем комментировании повторно не вводить имя и email.

Нажимая на кнопку «Оставить комментарий», я даю согласие на обработку персональных данных.

Другие моды автора - Seth

Другие моды, похожие на "Kenshi Kaizo"

При каждом нажатии на ниже представленную кнопку, будут выводиться похожие моды на "Kenshi Kaizo". Также для удобства поиска используйте ссылки на теги, которые расположены выше (в конце описания мода).

Чтобы приступить к поиску, введите ваш запрос и нажмите клавишу «ENTER»